مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از امداد رسانی نجاتگران این نهاد در عملیات سیل و آب گرفتگی سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حرازی زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد، گفت: با توجه به شروع فصل سرما و بارش‌های پاییزی و زمستانه در مناطق پر خطر کشور که موجب سیل و طوفان می‌شود، نیرو‌های امدادی در هر لحظه آمادگی کامل دارند.

حرازی زاده افزود: در دریافت گزارش سیل و آبگرفتگی در استان و شهرستان‌ها منازل و معابر سطح شهر دچار سیل و آبگرفتگی شده که تیم‌های عملیاتی پس از هماهنگی‌های صورت گرفته در سطح استان و شهرستان به این مناطق اعزام شدند.

او افزود: طبق گزارش‌های اولیه ارسالی از سطح شهرستان چند باب منزل مسکونی به وسیله دستگاه‌های پمپ آب تخلیه شده و همچنین بیش از ۱۰ خودروی گرفتار در سیلاب نیز رها سازی شدند.

او گفت: همچنین نیرو‌های عملیاتی در سیل دربید و دره گاهان تفت نیز خودرو‌های گرفتار شده در سیل را رهاسازی و به مناطق امن هدایت کردند.

حرازی زاده ادامه داد: این تیم‌ها از همان لحظات اولیه در مناطق مذکور حضور داشته و مشغول امداد رسانی و تخلیه آب از منازل و سطح شهر با هماهنگی شهرداری و آتش نشانی بوده است.

او بیان کرد: همچنین در این سیل از تجهیزات تخصصی سیلاب، هشت دستگاه موتور پمپ آب، یک دستگاه آمبولانس و هشت دستگاه خودروی کمک دار سبک بکارگیری شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳ پایگاه ثابت و موقت در جاده ها، تیم واکنش سریع، تیم امداد و نجات کوهستان و یک تیم آنست و شعبه‌های هلال احمر در استان آماده ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

او اضافه کرد: با توجه به سیلابی شدن مسیل‌ها مردم در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار نگیرند و از رفتن به ارتفاعات و روستا‌ها نیز خودداری کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: هموطنان در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.